Hans fingrar, innanför mina trosor, intryckta i mitt underliv



Här är jag, Louise, bara 11 år gammal. När man är 11 år så går man i 5:an, även kallat för mellanstatied och det var också då som mina bröst började ömma pga att de började växa. En kille kan inte förstå, men ni tjejer gör nog det. Visst gör det ont? Bara av att tröjan kanske satt lite för tajt? Man trodde det va något fel på sig själv. Det är ju inte samma för alla men för mig så sa det bara poff, så hade jag helt plötsligt störts bröst i klassen.
-Var det därför han valde mig?

Jag kan inte minnas exakt när det började, men det var iaf när jag va 11 år. Jag umgicks jätte mycket med en familj som jag höll kärt. De va som om jag tillhörde familjen och det var även som så att jag också ville bli muslim. Bara för att dom va de, o jag ville lika dant. S-å-k-l-a-r-t Det kanske inte är så konstigt att vilja bli det? Eller jo, iaf i den åldern. Jag kände mig sååå hemma där, det var nästan som så att jag var en främlig i mitt eget kylskåp hemma hos mamma. Spelade vi inte på datorn de hade så kollade vi på cartoon, gjorde vi inte det så fixa de mina naglar eller lekte frisör. Ja, eller så åt vi. Jag bad även med modern i huset några gånger. Jag minns mest en sten man la huvudet på, samt pratade på arabiska. Jag kan faktiskt lite arabiska, fast bara lite. Jag kan hej, hur mår du, bra, okej, kom, skynda, gris och givetvis hora. Den svordomen förekom mycket på vår gatan jag bodde på. Skattegårdsgatan i Mjölby, även på den tiden kallad gula pakestan.

Åter till mina ömma bröst, jag minns inte alls första gången - jag minns bara att det va många gånger, typ jämt. Men han klämde på mina bröst o det gjorde så ont. Satt familjen i köket för att äta mat så kunde han dyka upp bakom mig när jag satt i broderns rum o spelade på datorn. Så fort jag blev ensam i ett rum så dök hans vidriga händer alltid upp. Jag sa ifrån o sa att det gjorde ont. Jag blev rädd för honom tillslut. Han slutade ju aldrig. Några gånger så sa jag hans frus namn o sa att jag kommer ropa på henne. Ofta log han o gick men ibland nöp han bara hårdare. 

Jag kan än idag inte förstå syftet? Hur sjuk i huvudet kan en människa egentigen vara? Han bor kvar i den här staden. När jag har skaffad mod från ovan kommer jag gå rakt på sak och fråga. Tänk vad han mer kan ha gjort? Mer än att han haft sina fingrar, innanför mina trosor, intryckta i mitt underliv..

Det va som så att en dotter i familjen va hemma från skolan, då även jag fick för mig att stanna hemma också. Dock inte berätta för min mamma, jag skulle för första gången i mitt liv vara hemma från skolan utan giltig frånvaro. Jag skulle skolka men andra ord. Tjejerna delade på ett stort rum, vad som fanns i rummet var en enkelsäng samt en vångingsäng. En stor röd matta som låg över hela golvet. En spegel och en vit garderob. De fanns även en klocka på väggen och en TV i hörnet. Det va allt, men mycket mer behövde de inte. Den här tjejen låg i sin säng, på den övre delen av vångingsängen medans jag låg under. Där skulle jag sova bara för att hon va sjuk o jag ville va med? Varför? Ja, den frågan har jag ställt mig många gånger. Kunde jag bara inte som vanligt gått till skolan? Då kanske det aldrig hade hänt? Men nu har jag insett, jag var ett offer och han hade redan bestämt sig. Det va mig han skulle utnyttja, antingen då eller en annan dag. 

Usch.. Jag minns att han kom in i sovrummet, dottern låg och sov och jag låg vaken. Det visste inte han för jag valde att sluta mina ögon och låsas sova. Då han i sin tur sätter sig på sängkanten och börjar massera mina vader, för att sedan gå vidare upp mot låren för att sen ta på mig, trycka och känna. Snälla återgå nu till min bild här ovanför och försök förstå. Den lilla tjejen blev ett offer, 11år, rädd och hade ingen. #metoo kampanjen är inget skämt. Vi måste lära oss att det inte är vårat fel och att det inte är något att skämmas för. Vem som helst kan vara en "gärningsman" och vi måste bara lära oss att se det. Det låter enkelt men är helt omöjligt. Tvärr..


| |
Upp