Det här är min historia och min berättelse

För mig är det en verklighet, för dig en historia. Alla har vi något att berätta, kanske en skam? Något bra? Du kanske är rädd att ditt förflutna ska sluka ner dig i det där stora hålet du inte vill hamna i.. igen? Jag tror på tvärt om, ju mer öppen ju längre bort från hålet kommer du komma. Man måste våga, inse och förstå. Ibland undrar jag om jag ens känner mig själv? Jag har varit så glad, jag är glad! Men jag har lidit av en depression, en djup jävel som jag inte vill tillbaka till. Jag kommer förklara, ni kommer förstå och det kommer ta tid. Det här är min historia och min berättelse. Ta del av den om du vill, annars försvinn.

Jag föddes, jag lever och jag kommer dö, men inte än. Jag måste fylla mitt levnads fack med mer lycka, och förstå mig rätt - Jag säger inte att jag är olycklig, snarare tvärt om, dock en rygga men en j*vla massa skruvar lösa som påverkar mig idag, varje dag. Men som vuxen har jag lärt mig att försöka leva med detta och det kommer jag få göra. Gissa vad? Det finns ju ingen återvändo.

Många vet att jag satt häktad i 4 månader, många vet inte på djupet varför. Många vet att jag tog lättklädda bilder men många glömde bort o hjälpa ett barn. Har du blivit sexuellt utnyttjad? Hela 11 år gammal? Har du haft sex trots att du sagt nej? Har du blivigt slagen, misshandlad? Har du misshandlat? Jag va bara 15 år när en vidrig man i min sjuka släckt våldtog mig. 18 år gammal berätta jag för en annan men blev tvingad till att va tyst. Får folk veta va skulle då folk tycka? Jag blir förbannad! Jag va en flicka som behövde stöd och tröst. Jag började röka o bruka alkohol redan när jag va 13 år. Strax efter fick jag flytta ifrån min mamma som jag älskar mest av allt till hela 5 olika ställen inom loppet på ett år. Jag va 17 när jag fick min första lägenhet, ish. Nyttigt? Nej. Jag va långt ifrån vuxen och kunde inte ta ansvar. Jag har bulimi. Jag har varit gravid. Men jag har också världens bästa pojkvän, familj och vänner. Det här är en berättelse om mig, då & nu och jag tänker inte skämmas. Välkommen hit och jag är snart tillbaka.

                                                                                                      
 
älska, glömma och förlåta
| |
Upp